جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت و توانمندی سازمان همیاری استفاده کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان شرقی، سردار عابدین خرّم در نشست شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان، با بیان اینکه توان دستگاه‌ها محدود است و باید از مشارکت مردم استفاده کنیم، افزود: در طول ۴ دهه گذشته ثابت شده است که هرجا برای مردم نقش تعریف کرده و از توانمندی مردم بهره برده‌ایم موفقیت‌های چشمگیری به دست آمده است.

وی بر شفافیت، انضباط مالی و حل معضل نیروهای ناکارآمد در شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: باید به دنبال حرفه‌ای کردن سازمان‌های خود باشیم که این امر وابسته به کارآمدی، توانمندی و تخصص نیروی انسانی است.

خرّم به شهرداران توصیه کرد از پذیرش نیروی مازاد در شهرداری‌ها خودداری کرده و از تمام نیروهای موجود متناسب با توانمندی آنها استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه شهری و لزوم برنامه‌ریزی شهرداران برای جذب سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: گردشگری یکی از راه‌های اصلی جذب سرمایه‌گذاری و عمران و آبادانی شهرهاست که تحول در این زمینه نیازمند اهتمام جدی شهرداران است.

خرّم با اشاره به عقب‌ماندگی ۱۵ ساله استان در حوزه حمل‌ونقل عمومی، گفت: در طول ۱۰ سال گذشته، تعداد وسائط نقلیه عمومی درشهر تبریز به‌ صورت مستمر کاهش داشته و شهرهای دیگر هم دچار چنین وضعیتی هستند که موجب افزایش ترافیک در شهرها شده است.

وی افزود: خوشبختانه امسال در شهر تبریز کارهای خوبی برای جبران این کاستی شروع شده و در سایر شهرها هم باید به صورت جدی دنبال شود.

 

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر محله‌محوری و تمرکززدایی از خدمات شهری تاکید کرد و گفت: محله‌محوری جزو هویت‌های تاریخی و فرهنگی مردم تبریز و آذربایجان است که باید برای احیا و صیانت از آن اقدامات اساسی انجام داد.

وی همچنین از شهرداران استان خواست تا با نظافت و زیباسازی شهرها زمینه‌ای فراهم کنند تا حضور در شهرها برای مسافران وگردشگران نوروزی جذاب و خاطره‌انگیز باشد.

عابدین خرم همچنین از انضباط مالی حاکم‌ بر سازمان همیاری شهرداری‌های استان آذربایجان شرقی، قدردانی کرد و خواستار افزایش تعامل همه جانبه شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان با سازمان همیاری به عنوان یک مجموعه امین و کاربلد شد.

https://hamyaritbz.ir/?p=1881

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *