جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حوزه صنعت و معدن

این واحد، یکی از واحدهای اصلی در چارت سازمانی ابلاغی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور است که متاسفانه در طول سالیان گذشته، مورد بی توجهی واقع و زیرساخت اجرائی دراین حوزه تعریف نشده بود .

واحد صنعت و معدن، در ماه های اخیر با تصویب هیات مدیره محترم سازمان و در راستای پشتیبانی و تامین نیازهای شهرداری های استان و همچنین به عنوان منبعی برای دستیابی به درآمد پایدار در سازمان، فعالیت تخصصی خود را آغاز کرد.

سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان شرقی به همین منظور در حوزه معدن با دو رویکرد 1-ثبت معادن مصالح جهت تامین نیازهای تولید کارخانجات آسفالت و قطعات بتنی  2- ثبت معادن جهت فعالیت‌های پروژه ای، برنامه های خود را پیش می برد.

 در بخش صنعت نیز، رویکرد سازمان احیاء کارخانه های آسفالت شبستر و ایلخچی، همچنین  توسعه و گسترش فعالیت ها در صنایع تبدیلی و پایین دستی به منظور تامین نیاز شهرداری ها و ایجاد رونق تولید در جهت رسیدن به درآمد پایدار برای سازمان می باشد.

امیدواریم با راه اندازی، تقویت و افزایش تولید کارخانجات سازمان همیاری و استمرار این رویکرد در سال آتی، شاهد افزایش ارائه خدمات بهتر به شهرداری های استان و کسب درآمد بیشتر برای سازمان و سهامداران آن باشیم.

 بر همین اساس، تامین نیازهای تولید کارخانجات آسفالت و قطعات بتنی و ثبت چندین معدن برای توسعه فعالیت های پروژه ای با افزایش تعامل فی ما بین با سازمان صمت استان، در دستور کار و اولویت های آتی سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

نداشتن معدن تامین مصالح در سازمان نیز از جمله مشکلات و موانع فعالیت هرچه بهتر و بیشتر کارخانجات سازمان بود که خوشبختانه با پیگیری همکاران و حمایت و پشتیبانی سازمان صمت استان، فرآیند ثبت معدن مصالح برای کارخانجات نیز در دست انجام است.

 با تحقق این مهم، مشکل تامین مواد اولیه کارخانجات آسفالت شبستر، ایلخچی و کارخانه قطعات بتنی، مرتفع و شاهد افزایش خدمت رسانی ارزنده به شهرداری های استان خواهیم بود