جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

«دَند»، روستایی در قلب کوه‌های سرخ عینالی/ گام بلند سازمان همیاری در توسعه بوم‌گردی تبریز

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان شرقی، دکتر جواد رحمتی در گفتگو با نوبر بر اهمیت توجه به اجرای پروژه‌های ناب گردشگری، طبیعت‌گردی و بخصوص بوم‌گردی در تبریز تاکید کرد و گفت:  پس از آمدنم به تبریز و مسئولیتم در استانداری، تصمیم گرفتم که یک طرح بوم گردی را در تبریز اجرا کنیم. نهایتا پس از یکسال بررسی‌های فنی و مکان‌یابی، یکی از بهترین نقاط در ارتفاعات شمال تبریز که مشرف بر کوه دَند است را برای اجرای این طرح انتخاب کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این مکان بکر، ۱۰ دقیقه از تبریز فاصله دارد و به دلیل فضای دنج و عاری از چشم‌اندازهای شهری و مصنوعی، ظرفیت بسیار خوبی برای تبدیل به یکی از مقاصد بوم‌گردی و گردشگری در شهر تبریز دارد.

دکتر رحمتی با بیان اینکه عملیات طراحی این روستا را خودم انجام دادم افزود: اجرای فاز نخست این مجموعه بکر گردشگری، آغاز شده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این روستای گردشگری شامل سه منطقه‌ روستایی متفاوت خواهد‌ بود.

وی در تبیین بخش‌های دیگر این روستای گردشگری گفت: سه منطقه روستایی با اقلیم، مصالح و فرهنگ‌های متفاوت طراحی کردیم که شامل هتل‌های چهار و پنج ستاره و خانه‌های روستایی با نفرات آموزش دیده است که علاوه‌ بر زندگی در آن به تولید صنایع دستی روستایی خواهند پرداخت.

رییس هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی همچنین اظهار کرد: در هر خانه روستایی، حداقل یک اتاق مهمان برای پذیرش مهمان وجود دارد تاگردشگران ضمن بازدید از تولیدات،  درصورت تمایل با پرداخت مبلغی، علاوه بر اقامت شبانه از غذاهای محلی منطقه آذربایجان نیز استفاده کنند.

دکتر رحمتی با اشاره به طراحی بازارچه‌های دائمی فروش محصولات و تولیدات خانگی، دامی،نان،لبنیات،وسوغاتی های محلی در روستای گردشگری دند ابراز کرد: احداث اماکن و محل‌هایی خاص برای احیا فرهنگ، سنن و بازی‌‌های روستائی، موزه، رستوران‌ها، محل‌های متعدد‌پذیرایی‌ و همچنین پیش بینی محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های کشوری در حوزه روستا از دیگر موضوعات مهمی است که مورد توجه ما بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توافق اخیر معاونت روستایی نهاد ریاست جمهوری برای برگزاری نمایشگاه سالانه در تبریز نیز اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری این رویداد مهم در تبریز، می تواند باعث رونق هرچه بیشتر گردشگری بومی، تاریخی و طبیعی در منطقه شود.

 وی با بیان اینکه در بخشی از روستای دند، برای هر استان، سایتی به منظور ایجاد نماهای معماری روستایی در نظر گرفته شده است ابراز کرد: بر اساس برنامه ریزی هایی که داریم، هر یک از شهرستان های استان نیز خواهند توانست که با برگزاری هفته های فرهنگی مختص همان شهرستان، به اجرای سنت ها، آیین ها و بازی های بومی و محله ای خود پرداخته و تولیدات خودشان را نیز در معرض نمایش و فروش برای عموم قرار دهند.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، این روستا در تفرجگاه عینالی، کوه‌های سرخ شمالی تبریز و مشرف برکوه « دند» ساخته می شود و سرمایه‌گذار آن سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی است.

 

https://hamyaritbz.ir/?p=819

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *